czwartek, 2 kwietnia 2015

Suche czy zniszczone? A może jedno i drugie?


Zniszczone włosy są zawsze suche, ale suche nie muszą być zniszczone. Tak wiem zagmatwane, ale chcę żebyście to wiedziały. Wiadomo przecież, że włosy zniszczone zabiegami fryzierskimi, chemicznymi, złą pielęgnacją i dietą po pewnym czasie stają się suche, łamią się i rozdwajają. Są jednak osoby, które posiadają suche włosy od urodzenia. Takimi osobami są najczęściej kręconowłosi, których skóra nie produkuje wystarczająco dużo łoju.


Charakterystyka

Suche włosy są pozbawione ochronnej otoczki tłuszczowej. To sprawia, że łuska włosa rozchyla się i szybko traci nawilżenie. Włos staje się kruchy, łamliwy i łatwo ulega rozdwojeniu. Cechą charakkterystyczną włosów suchych jest to, że ciężko je rozczesać, są matowe, brak im elastyczności i się puszą. 

Jak mam dbać o suche włosy? 


Pielęgnacja suchych i zniszczonych włosów składa się z kilku podpunktów.

• ograniczyć mycie włosów- myj włosy tylko wtedy kiedy tego potrzebują, czyli wtedy kiedy ci się przetłuszczają, są okurzone lub widzisz, że potrzebują odżywienia. Ja aktualnie mam bardzo suche włosy (po izoteku-lek na trądzik). Mogę ich nie myc dobry tydzień, a przy nasadzie głowy ani grama łoju. Z jednej strony to cieszy, bo nie muszę się męczyć z codzienną pielęgnacją, a z drugiej to jest udręka. Staram się mimo to olejować włosy co 2-3 dni. Solidnie przy tym je nawilżam przez co nie wyglądają tak źle podczas tej kuracji. Te leki potrafią bardzo zniszczyć włosy. Siano, siano i jeszcze raz siano. Dlatego jeżeli leczysz się lub dopiero zaczniesz leczyć się izotekiem zwróć szczególną uwagę na włosy. ;) 

• delikatne mycie- nadają się do tego szampony dla dzieci niezawierające w swoim składzie wysuszających SLS. Zwróć uwagę czy mają w swoim składzie panthenol. 

• zakochaj się w OMO  ;) 

• unikaj lokówki, prostownicy i suszarki (jeżeli musisz ją używać zmień na CHŁODNY nawiew) 

• nie szarp ich podczas czesania. To najgorsze co można zrobić włosom! A zwłaszcza jeżeli robisz to na mokro! Jeżeli czujesz, że nie dasz rady rozczesać włosów przed czy po myciu użyj specjalnie do tego przeznaczonej mgiełki. Polecam żółtą z gliss kura. (tylko w rossmanie już jej nie ma. Zastąpili ją złotą) Włosy zaczynaj czesać od końcówek powoli przesuwając się ku górze. W ten sposób unikniesz powstawania nowych kołtunów. 

• nie pocieraj po myciu włosów ręcznikiem. Lepiej odcisnąć z nich wodę. 

• śpij w spiętych włosach. Ale rozczesz je zanim zawiążesz je w warkoczyki czy koka. Poplątane włosy, czy tzw. gniazdko niszczy je bardziej niż się spodziewasz, ponieważ włosy wzajemnie się o siebie ocierają. 

• zabezpieczaj końcówki silikonami lub olejami. Tylko nie przesadź ;) 

• intensywna pielęgnacja. Suche włosy kochają oleje oraz emolientowe maski i odżywki. Warto też odżywić je humekantami jednak trzeba pamietać by je potem zmyć. Odżywki b/s z humekantami mogą je dodatkowo puszyć. Humekantami są aloes, miód, gliceryna, mleczko pszczele itp. Możesz je dodawać do domowych masek czy do gotowej odżywki. Nie bój się nałożyć oleju, czy ciężkich odżywek. Suche włosy to wszystko wchłoną, więc nie musisz obawiać się o strąki, czy przylizanie. 

• płukanki. Nie wszystkie jednak nadają się do suchych włosów. Unikaj ziołowych. Za to zaprzyjaźnij się z siemieniem lnianym, lipą, prawoślazem i lukrecją. Z kwaśnych płukanek wybieraj te, które domykają łuskę włosa, czyli ocet jabłkowy i cytryna. Uważaj jednak aby ich stężenie nie było za wysokie. Jedna, dwie łyżki na litr wody wystarczy. Polewaj nią tylko włosy. 

Mam nadzieję, że pomogłam i rozjaśniłam trochę skomplikowaną pielęgnacje włosów suchych i zniszczonych. Jeżeli macie pytania oczywiście piszcie. Na wszystkie postaram się odpowiedzieć ;) 

8 komentarzy:

  1. fajny post, ja mam właśnie kręcone włosy i moje nie dość że są suche, to też zniszczone. Skorzystam z Twoich porad. Dzięki!

    www.little-crazy-dreams.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się nie zgodzić z ani jednym słowem, które tu zostało napisane :)
    Chociaż jestem w stanie dopowiedzieć, że osoby o przetłuszczającej się skórze głowy również mogą mieć problemy z bardzo suchymi włosami. Zwłaszcza w przypadku tych rozjaśnianych.

    Pozdrawiam,
    http://mordorcat-scrapbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propósito de la belleza3 kwietnia 2015 10:16

      Dokładnie. Przed rozpoczęciem leczenia właśnie miałam włosy przetłuszczające się przy nasadzie, a suche na końcach. Niedługo zrobię post o pielęgnacji tego typu włosów. ;)

      Usuń
  3. A co poradzisz mi jeśli mam zniszczone włosy, które się łamią i rozdwajają się, ale także się bardzo szybko się przetłuszczają? Da się to jakoś pogodzić?
    my-natalias-place.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propósito de la belleza3 kwietnia 2015 10:21

      Oczywiście, że się da. Jeszcze 3 miesiące temu miałam właśnie takie włosy. Musiałam je myć co dwa dni. Niedługo napiszę post na ten temat ;) dam ci znać na blogu jak się pojawi, bo teraz musiałabym się dużo rozpisywać. ;)

      Usuń
  4. Ja mam chyba włosy suche. Tak wynika z tego opisu ;(

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety moje są suche i mają zniszczone końcówki :[
    www.aduska-dunka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy post.
    zapraszam do mnie http://nataliatomlinson.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym poście?

Podoba Ci się blog- zaobserwuj.
To tylko kilka kliknięć, a będziesz na bieżąco ;)