wtorek, 10 lutego 2015

Przetłuszczające się włosy- jak je pielęgnować?

Pierwszą rzeczą, na którą musimy sobie odpowiedzieć to pytanie: "Czy na pewno mam przetłuszczające się włosy?" Jeżeli myjesz je codziennie, a nawet kilka razy dziennie to z pewnością na pytanie możesz odpowiedzieć tak. 

"Jak i czym należy myć włosy przetłuszczające się?"

Wiem, że wiele z Was myje włosy szamponami z plakietką "do włosów przetłuszczających się".  Większość z tych szamponów wcale nie nadaje się do mycia włosów z tym problemem. Zawierają  zbyt mocny skład, za dużo środków myjących. W efekcie skóra reaguje mocniejszym wydzielaniem sebum i kółeczko się zamyka. Do tego celu używajcie delikatnych, dziecięcych szamponów. Nie podrażniają skóry głowy i łagodnie myją. Jest jeszcze opcja mycia odzywką, ale o tym osobny post. Jeżeli chodzi o metody mycia to idealnym rozwiązaniem będzie OM. 

"A co z odżywkami?"

Nie należy rezygnować z masek i odżywek, bo w krotkim czasie przejdziecie do kolejnego typu włosów- przetłuszczające u nasady i suche na końcach, a wtedy się dopiero namęczyliście, żeby przywrócić je do równowagi. Tak więc stosujemy metodę OM. Już tłumaczę o co w niej chodzi. O to  nic innego jak odżywianie, a M mycie. Także postępujemy zgodnie z kolejnością literek i najpierw n na około godzinę nakładamy odżywki, maski i oleje. (Cenne składniki zdążą wniknąć w głąb włosa) Pamiętaj, że przy twoim typie włosów odzywki nakłada się od ucha w dół! W innym razie łatwo o przeciążenie. Następnie myjemy włosy delikatnym szamponem. 

"Nie, oleje na pewno nie są dla mnie. Przecież i tak mam już tłuszcz na włosach!"

Nic bardziej mylnego! Mimo, że przeraża nas myśl o nałożeniu na włosy tlustej mazi, należy to robić.  Odpowiednio dobrane do skory głowy oleje potrafią zmniejszyć wydzielanie sebum. ;) Możemy nakładać je tylko na skórę głowy, na całe kosmyki lub koncówki. Nie bójmy się o to, że olej nie zmyje się z wlosow. Są na to sposoby. Przed myciem rozprowadź odrobinę szamponu na całe włosy- pierwsze mycie za tobą. Potem umyj je starannie pod prysznicem nie zapominając o tyle głowy! (Tam zawsze najciężej umyć włosy) Kolejnym sposobem jest metoda kubeczkowa. Mozecie o niej przeczytać <tutaj>. Powstałą pianę wystarczy na chwilę zostawić na włosach. ;) 

"A czy płukanki są dla mnie?"

Ależ oczywiście! Poniżej podam kilka płukanek stosowanych po myciu, które pomogą w walce z tłustymi włosami ;) 

Płukanka z rumianku,lawendy, nagietka i szałwii. 
Do kubka wsyp po łyżeczce każdego zioła. Zalej dwiema szklankami wrzącej wody. Trzymaj pod przykryciem przez 30 minut. Gdy ostygnie dodaj łyżkę octu jabłkowego. Płukanki używaj po myciu włosów. 

Płukanka z octu jabłkowego i wody.
Do 1 szklanki przegotowanej wody wlej 1-2 łyżki octu jabłkowego. Używaj do ostatniego płukania. Uwielbiam tą płukankę, bo sprawia, że włosy są miękkie i błyszczące.

Płukanka z kopru.
Do miski wrzuć 3 torebki kopru i zalej dwiema szklankami wrzątku. Przykryj i po ostygnięcia dodaj łyżkę octu jabłkowego Tak jak w poprzednich płukankach, stosuj po myciu. 

Płukanka z soku z cytryny.

Do dwóch szklanek przegotowanej wody dodaj łyżkę soku z cytryny i łyżkę octu jabłkowego. Stosuj po ostatnim płukaniu wodą. 

8 komentarzy:

  1. Jak dobrze, że moje włosy już się nie przetłuszczają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. używałam płukanki z octu jabłkowego i wody i niewiele mi pomogła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propósito de la belleza11 lutego 2015 11:46

      Mi pięknie nabłyszcza włosy. Są po niej też baaardzo mięciutkie ;)

      Usuń
  3. Fajny post lecz ja nie skorzystam z twoich rad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Propósito de la belleza11 lutego 2015 11:44

      Niedługo będą pozostałe typy włosów. Może wtedy skorzystasz ;)

      Usuń
  4. Też mam ten problem :/ Po 3 dniach moje wlosy sa juz tłuste a przedtem mogłam je myć co 5 dni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post, niestety posiadam taki typ włosów :(
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny pomysłowy blog, zapraszam do mnie ;) http://eathealthyandkeepfit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym poście?

Podoba Ci się blog- zaobserwuj.
To tylko kilka kliknięć, a będziesz na bieżąco ;)