wtorek, 2 grudnia 2014

Jak dbać o paznokcie i dłonie

Czego staraj się nie robić paznokciom?  

~ nie obgryzaj
~ nie zdzieraj lakieru
~ nie odrywaj rozdwojonych paznokci
~ nie otwieraj niczego paznokciami
~ nie podważaj niczego paznokciami
~ nie skrob niczego paznokciami
~ nie wycinaj skórek

~ nie używaj metalowych pilników
~ staraj się nie nosić tipsów (ich zdejmowanie uszkadza płytkę paznokcia)
~ nie nakładaj ciemnych lakierów bez poprzedniego nałożenia lakieru bezbarwnego.

Co robić żeby je wzmocnić ?  

~ olejuj
~ stosuj domowe maseczki
~ zawsze obcinaj rozdwojone i połamane paznokcie, następnie spiłuj szklanym pilnikiem
~ używaj tylko szklanych i papierowych pilników
~ możesz łykać dodatkowo suplementy diety zawierajace składniki odpowiedzialne za wzrost paznokcia (np. Skrzypovita)
~ stosuj gotowe odzywki do paznokci (np.eveline 8w1)
~ wprowadź do codziennej diety wapń, żelazo, witaminy z grupy B, witaminę A, biotynę, kwas foliowy, krzem, cynk i magnez, a także nienasycone kwasy tłuszczowe.

Jak zadbać o dłonie ? 

~ zawsze noś rękawiczki zimą, dodatkowo trzymaj je w kieszeniach przy bardzo dużych mrozach
~ nigdy nie wystawiaj dłoni na chłód
~ zawsze wycieraj ręce po umyciu
~ podczas sprzątania i używania detergentów nakładaj rękawiczki (rownież podczas mycia naczyń)
~ w ciagu dnia nakładaj krem nawilżający
~ raz w tygodniu na noc aplikuj grubą warstwę kremu odżywczego i nakładaj bawełniane rękawiczki


12 komentarzy:

  1. Wszystko to wiem, ale naprawdę ciężko czasem o tym wszystkim pamiętać. Ja zazwyczaj obdzieram rozdwojone paznokcie no i nie zakładam rękawic do sprzątania...bo w nich nie czuję czy już jest czysto czy nie :-P

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, bardzo ciężko. :c Też niestety popełniam pełno paznokciowych grzechów... Tak jak ty uwielbiam obdzierać paznokcie i zdzierać lakier, a potem tego żałuję. Jednak zaczynam się pilnować i bić się po łapach, gdy przyjdzie mi na myśl zrobić taką głupotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja, przez jakis czas obgryzalam, ale juz tego nie robie i bardzo sie ciesze! :D
    Mój blog-zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj to wcale nie jst takie proste robie te trzy rzeczy i odzwyczaic sie nie moge niestety , fajny blg :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie : http://catchyname11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post naprawdę pomocny :)
    http://moda-naszym-swiatem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. masz świetnego bloga, w nim wszystko mnie interesuję, moja wizyta na pewno na tym się nie zakończy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. BARDZO FAJNY STYL PISANIA I BLOGA :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje przyda mi sie na paznokcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne, nie powiem, ale co do obgryzania i tipsów, to muszę się trochę pokłócić. Tzn, oczywiście, że i jedno i drugie jest szkodliwe, ale mi właśnie przez noszenie tipsów udało się po 10 latach obgryzania przestać i myślę, że warto tego spróbować. Owszem, były potem tragicznie miękkie i musiałam obcinać je na bardzo krótkie [nie mogły wystawać ani milimetr], bo gięły nawet od pisania na klawiaturze, ale po jakichś 3 tygodniach wróciły do normy mimo, że nie używałam żadnej odżywki. Nadal są dość miękkie, bo takie mam z natury, ale już nieporównanie do tego co było kiedyś. Co do skórek, to moim zdaniem też na początku warto je obcinać, a potem dezynfekować i natłuszczać [ja to robiłam rybkami gal, ale ich głównym składnikiem jest olejek rycynowy, więc potem przestawiłam się na niego], bo od samego spychania mogą mocno odstawać, boleć i pękać. No więc ja generalnie je spychałam i obcinałam a jak przestały się robić zadziorki, to obcinanie zastąpiłam spiłowywaniem papierowym pilniczkiem, na początku codziennie, żeby nie pozwolić im za bardzo odrosnąć, potem już coraz rzadziej, a teraz to już tylko spycham raz na kilka dni [jestem na tyle leniwa, że robię to paznokciem np jadąc autobusem, albo czekając na coś] i ewentualnie jeśli są mocno rozmoknięte [np po kąpieli czy zmywaniu naczyń (nie lubię tego robić w rękawiczkach)] złuszczam je najzwyczajniej w świecie bardzo bardzo bardzo delikatnie drapiąc - tak żeby tej skóry nie podrażnić ani nie uszkodzić - albo pocierając palcem. Także moim zdaniem nawet leniuchom może się to udać. :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym poście?

Podoba Ci się blog- zaobserwuj.
To tylko kilka kliknięć, a będziesz na bieżąco ;)