wtorek, 28 października 2014

Olej kokosowy

  


  Olej kokosowy jest bogaty zarówno w nasycone jak i nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy B2, B6, C i E oraz w kwas foliowy, potas, wapń, magnez, fosfor, żelazo, sód i cynk. 
   Przy zakupie należy zwrócić uwagę czy olej jest rafinowany czy nierafinowany.

Oleje rafinowane są tłoczone w wysokiej temperaturze, przez co większość witamin traci swoje właściwości, jest pozbawiony wielu cennych składników - olej jest uboższy, przez to tańszy. 
Olej nierafinowany jest tłoczony na zimno co sprawia, że zawarte w nim składniki nie ulegają zniszczeniu. Posiada również specyficzny kokosowy zapach w odróżnieniu do oleju rafinowanego, który jest bezwonny - posiada cenne właściwości i jest droższy. 

Poniżej przedstawię jak ja używam oleju kokosowego. ""oznacza ulubione zastosowanie. 

Zastosowania:

  • do demakijażu      
  • dodatek do domowych masek, odżywek, pomadek       
  • jako balsam do nawilżenia skóry  
  • jako krem do twarzy zapobiegający zmarszczkom 
  • na bolące piersi  (przed okresem jak znalazł)
  • do smażenia  (Mniaaam... jajeczniczka *.*)
  • zamiast masła i wiele, wiele innych, które dopiero będę testować.  

  Ja posiadam olej rafinowany. Kupiłam go w Holandii za ok 4 euro. Niestety nigdzie nie mogłam znaleźć nierafinowanego, po czym jak kupiłam rafinowany zobaczyłam kilka dni później w ulotce, że jest przecena właśnie oleju nierafinowanego...cóż, to się nazywa pech. ;) Kupiłam go, aby go przetestować.-nie jest zły jednak następnym razem kupię olej nierafinowany. A tak wygląda: 





Następnym razem mam zamiar kupić olej nierafinowany.
 Tylko nie wiem który. 
Vatika, Huile de coco czy jeszcze inny...
  Jaki używacie i mi polecacie ? ;D
 

6 komentarzy:

  1. Ja używam tego co Ty :) Olej nierafinowany opłaca się nabyć w celach spożywczych, a nie pielęgnacyjnych, większość witamin z niego zbyt szybko się utlenia aby były w stanie przeniknąć przez skórę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepszy do celów kosmetycznych jest olej kokosowy NIERAFINOWANY I TŁOCZONY NA ZIMNO. Tylko taki olej przenika do wnętrza włosa.

    (Olej Rafinowany = przetwarzany za pomocą rozpuszczalnikow i to w wysokich temperaturach, filtrowany, pozbawiony większości wartości odżywczych.)

    Szczególna właściwość oleju kokosowego nierafinowanego polega na tym, że składa się on w 50% z kwasu laurynowego. Ten kwas silnie wiąże się z włóknami pojedynczego włosa i łączy je ze sobą, co nadaje włosom zarówno giętkość, jak i wytrzymałość. Kwas laurynowy ma też niską masę cząsteczkową i proste łańcuchy, więc jest zdolny do przeniknięcia do wnętrza włosa.

    Oleje zwykle używane w produktach kosmetycznych (drogo sprzedawanych przez producentów), nie mają takiej zdolności. Gotowe kosmetyki z olejem kokosowym faktycznie zmiękczają i nabłyszczają włosy, ale dlatego, że otaczają każdy włos od zewnątrz. Natomiast nie przenikają do włókna włosa i nie dają długotrwałych efektów jak w przypadku stosowania naturalnego oleju kokosowego. (źródło: http://www.pocztazdrowia.pl/uczta-dla-wlosow/)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chcesz kupić olej kokosowy najlepszej jakości to polecam olej nierafinowany, tłoczony na zimno, Bio Planete: http://bazaarproeco.pl/olej-kokosowy/257-bio-planete-olej-kokosowy-extra-virgin-bio-200-ml.html . Taki olej ma najwięcej wartości odżywczych, ma też naturalny smak i zapach. Możesz go używać do celów spożywczych i kosmetycznych jednocześnie. Nie powinno się nakładać na skórę niczego, czego nie można by zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo. Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź. Podałaś bardzo ważne informacje, o których po części miałam pojęcie. To prawda,że olej rafinowany w ogóle nie może się porównywać z nierafinowanym. Kupiłam go tylko po to by go sprawdzić jego działanie,ale cudów się nie spodziewałam. Teraz wiem na pewno, że już więcej go nie kupię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. gdy uzylam go raz na twarz - wysypało mnie. wiec lepiej tego nie powtarzac :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym poście?

Podoba Ci się blog- zaobserwuj.
To tylko kilka kliknięć, a będziesz na bieżąco ;)